9 maj

Och jag har haft en underbart bra dag!
Typ. Men först lite småkort info om vad
jag gjorde igår!

8 maj
På morgonen igår var klassen på besök
hos brandmännen på räddningstjänsten.
Vi fick lyssa på när en gubbe stod och
pratade lite om första hjälpen, hur lång
tid det tar för ett rum att bli övertänt, hur
brand förekommer och hur vi kan göra
för att kontrollera den.

Visste ni att man absolut inte ska öppna
dörrar där det brinner? Inte? Det ska man
verkligen inte göra, för då blir det en
explotion! Och det är ju lite onödigt..

Efter det bestämde ungefär hela klassen
att vi skulle fara på Blå Ängeln för att köpa
mat och äta där, sagt och gjort så var vi på
Ängeln och åt mat. Som jag nämnde igår
så syndade jag genom att äta, hör o häpna,
Grillbiff med Pommes, Beasås och
Persiljesmör! Håll i hatten. Jag tyckte dock
att jag var värd det eftersom jag ätit sallad
i ungefär 2 veckor.

Sedan fortsatte vi till skolan där vi prata satt
och lejdade dom sista lektionerna.

Efter skolan var slut så gick jag hem och
eftersom det inte var så god mat hemma
så ringde jag till Alma och funderade om
hon skulle följa med ut och äta, det gjorde
vi! Gott var det! Frukt köpte vi också, ja!
Sedan ringde jag till Theresé eftersom vi
skulle fotografera våra produkter samt
svara på intervju-frågor som någon vän
till Iness ville ha svar på! Vi ska vara med
i hennes tidning.

                    
Alma var fotograf, men denna tog jag!

Efter vi hade fotat lite så åkte vi till Preem
och köpte mjukglass - hur otroligt gott som
helst! Sedan satt vi bara och surrade,
skrattade och mådde gott!
Jag och Theresé hann även kolla med
några tågtider eftersom vi ska till Göteborg
i sommar. Det är lite smådyrt än så vi får
se vad som händer och sker.

När jag och Alma skulle lämna Theresé
för kvällen höll jag inte alls på att köra vilse.

Hm, det var väl en liten sammanfattning om
vad som hände i mitt liv igår. Tillbaka till
dagens händelser då.

9 maj
Morgonen började med Naturkunskap som
är lika kul som alltid, not. Jag och Theresé
hann iallafall hur mycket som helst!
Eftersom vi har vår redovisning på fredag
ska jag komma till henne på söndag för att
göra klart det sista.

Sedan hade vi Svenska och där satt vi bara
och pratade som vi alltid gör när det inte är
någon lärare där.

Lunchen var tidigare än vanligt eftersom vi
skulle på EL och lära oss lite.. Det var iallafall
köttfärslimpa och potatis till lunch, vilket fick
funka.

Iallafall så var vi efter lunchen på EL. Det var
faktiskt hur kul som helst! Jag har nog inte
skrattat så mycket på länge, tack vare Tetris
och någon Jan(?) som var där och hjälpte oss.
Han gick då.. El 2an.. om jag inte minns fel.
Efter lite buller och bång så kom jag och
Theresé därifrån sist av alla. Dock mitt fel
eftersom det var jag som var seg. Dessutom
klarade jag provet som läraren där hade
gjort för oss! Kirr kirr.

Är dock fortfarande lite upprörd om hur vi
ska göra med dom sista lektionerna i Sv/Sh.
Hellre skriver jag ett irritationstal istället för
att debatuera(?). Inte coolt ens.

Nu känner jag dock att jag är liite för tung
på ögonlocken så jag ska vila ett litet tag.
Händer nå intressant ikväll så skriver jag
då, annars hörs vi imorgon - kanske!

Btw. GRATTIS ERIKA TILL KÖRKORTET!!
DU FÖRTJÄNAR DET OCH DU ÄR BÄST!!
GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0